اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

درمان تمرکز با نوروفیدبک


بزرگترین و به‌روزترین مرکز RTMS ایران در حال حاضر قادر به ارائه خدماتی در حوزه تشخیص و درمان اختلالات روانپزشکی در زمینه‌هایی همچون اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات خواب، سردرد میگرنی، سردرد تنشی، وزوز گوش، پارکینسون و... است. از جمله خدمات در حوزه روانپزشکی علاوه بر درمان مکمل دارویی استفاده از متدهای RTMS و نوروفیدبک می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز جامع روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری، روش درمانی RTMS یک روش درمانی پرسرعت و غیرتهاجمی است که طول مدت درمان دارویی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و همانند MRI کاملا" بی‌ضرر بوده و گزینه بسیار مناسبی برای خانم‌های باردار و شیرده که دچار علائم افسردگی هستند، به‌شمار می‌رود.

دکتر فرامرز ذاکری موسس این مرکز در باب خدماتی که به مراجعین محترم ارائه می‌شود اظهار نمودند: در گام نخست مبنای تشخیص بیماری یا اختلال مراجعه‌کننده علاوه بر شرح حال از نقشه مغزی qeeg و لورتا نیز استفاده می‌کنیم تا با یک تشخیص جامع و درست مسیر درمان را صحیح‌تر ترسیم نماییم.

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

در گام بعدی در صورت لزوم به درمان بیمار با متد rtms، این روش درمانی که بر خلاف دارو کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تنها به صورت مستقیم همان ناحیه درگیر شده را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر عکس داروها که صرفا نقش کنترل‌کننده را دارند RTMS نقش درمانی را خواهند داشت.

وی می‌افزاید: البته روان درمانی یا مشاوره با تغییر در بینش فرد و کمک به سازگاری فرد و چگونگی مدیریت خود در شرایط و بحران‌ها، نقش به سزایی در روند درمان دارد.

‌علی ایحال RTMS با تغییر امواج مغز و تنظیم فعالیت نورون‌ها ، افزایش گردش خون و افزایش ترشح هورمون‌های ضدافسردگی، به فرد کمک کرده و باعث می‌شود بیمار هرچه سریع‌تر به حال خوب دست یابد.

آرتی‌ ام‌اس از سال ۲۰۰۸ مورد تایید برای درمان میگرن و در سال ۲۰۱۱ برای درمان افسردگی مورد تایید واقع شد و در حال حاضر این روش درمانی در حوزه اعصاب و روان و در درمان اختلالات اضطرابی، وسواس، افسردگی و میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۸ نیز FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برای درمان وسواس این روش درمانی را مورد تایید قرار داد. روش RTMS در حوزه نورولوژی و در درمان پارکینسون و آسیب‌های پس از سکته مغزی نیز بسیار موثر است.

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

پس از جلسات درمانی که تعداد جلسات با توجه نوع بیماری متغیر است، یک دوره درمانی نگهدارنده یا یادآور پیش‌بینی می‌شود که در صورت گذراندن این دوره به صورت کامل، نتایج حاصل از درمان پایدار خواهد بود.

دکتر ذاکری با تاکید بر اینکه در این مرکز به مثلث دارو، روان درمانی و RTMS تکیه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گستردگی این بیماری که آسیب‌های جدی به اعصاب و روان مردم وارد کرده لزوم بهره‌گیری از این متد جهت تسریع در درمان بیش از پیش ضرورت می‌یابد.

مرکز جامع روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری در حال حاضر علاوه بر ارائه درمان‌های نوین rtms و نوروفیدبک و تشخیص بیماری با qeeg، خدمات روانشناسی متعددی از جمله مشاوره خانواده، مشاوره بالینی، مشاوره فردی‌، مشاوره تحصیلی‌، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی و انواع تست‌های روانسنجی صورت حضوری و تلفنی به هموطنان محترم ارایه می دهد.

دندانپزشکی در ایام کرونا



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد