اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

درمان تمرکز با نوروفیدبک


بزرگترین و به‌روزترین مرکز RTMS ایران در حال حاضر قادر به ارائه خدماتی در حوزه تشخیص و درمان اختلالات روانپزشکی در زمینه‌هایی همچون اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات خواب، سردرد میگرنی، سردرد تنشی، وزوز گوش، پارکینسون و... است. از جمله خدمات در حوزه روانپزشکی علاوه بر درمان مکمل دارویی استفاده از متدهای RTMS و نوروفیدبک می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز جامع روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری، روش درمانی RTMS یک روش درمانی پرسرعت و غیرتهاجمی است که طول مدت درمان دارویی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و همانند MRI کاملا" بی‌ضرر بوده و گزینه بسیار مناسبی برای خانم‌های باردار و شیرده که دچار علائم افسردگی هستند، به‌شمار می‌رود.

دکتر فرامرز ذاکری موسس این مرکز در باب خدماتی که به مراجعین محترم ارائه می‌شود اظهار نمودند: در گام نخست مبنای تشخیص بیماری یا اختلال مراجعه‌کننده علاوه بر شرح حال از نقشه مغزی qeeg و لورتا نیز استفاده می‌کنیم تا با یک تشخیص جامع و درست مسیر درمان را صحیح‌تر ترسیم نماییم.

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

در گام بعدی در صورت لزوم به درمان بیمار با متد rtms، این روش درمانی که بر خلاف دارو کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تنها به صورت مستقیم همان ناحیه درگیر شده را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر عکس داروها که صرفا نقش کنترل‌کننده را دارند RTMS نقش درمانی را خواهند داشت.

وی می‌افزاید: البته روان درمانی یا مشاوره با تغییر در بینش فرد و کمک به سازگاری فرد و چگونگی مدیریت خود در شرایط و بحران‌ها، نقش به سزایی در روند درمان دارد.

‌علی ایحال RTMS با تغییر امواج مغز و تنظیم فعالیت نورون‌ها ، افزایش گردش خون و افزایش ترشح هورمون‌های ضدافسردگی، به فرد کمک کرده و باعث می‌شود بیمار هرچه سریع‌تر به حال خوب دست یابد.

آرتی‌ ام‌اس از سال ۲۰۰۸ مورد تایید برای درمان میگرن و در سال ۲۰۱۱ برای درمان افسردگی مورد تایید واقع شد و در حال حاضر این روش درمانی در حوزه اعصاب و روان و در درمان اختلالات اضطرابی، وسواس، افسردگی و میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۸ نیز FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برای درمان وسواس این روش درمانی را مورد تایید قرار داد. روش RTMS در حوزه نورولوژی و در درمان پارکینسون و آسیب‌های پس از سکته مغزی نیز بسیار موثر است.

معرفی مرکز آرتی‌ ام‌اس

پس از جلسات درمانی که تعداد جلسات با توجه نوع بیماری متغیر است، یک دوره درمانی نگهدارنده یا یادآور پیش‌بینی می‌شود که در صورت گذراندن این دوره به صورت کامل، نتایج حاصل از درمان پایدار خواهد بود.

دکتر ذاکری با تاکید بر اینکه در این مرکز به مثلث دارو، روان درمانی و RTMS تکیه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گستردگی این بیماری که آسیب‌های جدی به اعصاب و روان مردم وارد کرده لزوم بهره‌گیری از این متد جهت تسریع در درمان بیش از پیش ضرورت می‌یابد.

مرکز جامع روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری در حال حاضر علاوه بر ارائه درمان‌های نوین rtms و نوروفیدبک و تشخیص بیماری با qeeg، خدمات روانشناسی متعددی از جمله مشاوره خانواده، مشاوره بالینی، مشاوره فردی‌، مشاوره تحصیلی‌، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی و انواع تست‌های روانسنجی صورت حضوری و تلفنی به هموطنان محترم ارایه می دهد.

دندانپزشکی در ایام کرونا



جدیدترین علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

جدیدترین علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

درمان اختلالات خواب

ماندگارترین علائم کرونای طولانی مدت شامل خستگی، اختلالات خواب، تنگی نفس و اضطراب و افسردگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ پس از گذشت چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کرونا هنوز درگیر علائم مربوط به آن هستند، به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. معمولاً افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ علائم طولانی مدت آن را تجربه می‌کنند، البته این احتمال در میان افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری نیز وجود دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دلیل طولانی شدن علائم بیماری کرونا آسیب وارد شدن به اندام‌های بدن مانند قلب و ریه است. در ادامه به معرفی و بررسی ماندگارترین علائم کرونای طولانی مدت می‌پردازیم:


خستگی
خستگی ناشی از کرونای طولانی مدت ممکن است بر انجام فعالیت‌های روزمره افراد تأثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات تمرکز و یاآوری اتفاقات شود. بروز این نوع خستگی بسیار رایج است و معمولاً پس از گذشت دو تا سه هفته بهبود پیدا می‌کند. با این وجود، برخی افراد ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی یک سال نیز درگیر آن باشند.


اختلالات خواب
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کیفیت و کمیت خواب افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. پژوهش منتشر شده در مجله The Lancet Respiratory Medicine حاکی از این است که رایج‌ترین نشانه کرونای طولانی مدت پس از گذشت دو سال، مشکلات خواب و خستگی بوده است که تقریباً یک سوم افراد مبتلا به کرونا آن را تجربه می‌کنند.


تنگی نفس
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بروز تنگی نفس هنگام راه رفتن سریع یا انجام دیگر فعالیت‌ها یکی دیگر از علائم کرونای طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود که ممکن است تا دو سال نیز ادامه داشته باشد. یک مطالعه انجام شده در هنگ‌کنگ که ۵۵ بیمار را مورد ارزیابی قرار داده است نشان می‌دهد که عملکرد ریه افراد تا دو سال پس از بیماری دچار اختلال شده است.


اضطراب و افسردگی
اختلالات ذهنی مانند اضطراب و افسردگی ناشی از کرونای طولانی مدت ممکن است تا دو سال ادامه داشته باشد. گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز اضطراب و افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۱۱۹ فرد بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در برخی موارد علائم مربوط به اضطراب در میان بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ تا دو سال نیز ماندگار بوده است.

روکش دندان یک روزه



آیا بوئیدن یک فنجان قهوه گرم باعث آغاز یک روز خوب می شود؟

آیا بوئیدن یک فنجان قهوه گرم باعث آغاز یک روز خوب می شود؟

بهترین کلینیک نوار مغز

یک دستگاه مخصوص انتشار بو همراه با تجزیه و تحلیل نوار مغزی مبتنی بر یادگیری ماشینی، به پژوهشگران دانشگاه توکیو این امکان را داده است که ببینند بوها چه زمانی و در کدام قسمت از مغز پردازش می‌شوند.

شفاآنلاین>سلامت> آیا بوی یک فنجان قهوه گرم به شما کمک می‌کند تا روز خود را به شیوه‌ درستی آغاز کنید؟ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که سرعت پردازش بوی نوشیدنی صبحگاهی توسط مغز شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که فکر می‌کنید آن بو خوشایند است یا خیر.

به گزارش شفاآنلاین: اطلاعات مربوط به بو در مراحل ابتدایی پردازش در مغز، ارتباطی با ادراک ندارد اما بعدا زمانی که درک صورت می‌گیرد، بوهای ناخوشایند سریع‌تر از بوهای خوشایند پردازش می‌شوند.

پژوهشگران دانشگاه توکیو در بررسی جدیدی، نحوه پردازش بوها در مغز را ارزیابی کردند.

یک دستگاه مخصوص انتشار بو همراه با تجزیه و تحلیل نوار مغزی مبتنی بر یادگیری ماشینی، به پژوهشگران دانشگاه توکیو این امکان را داده است که ببینند بوها چه زمانی و در کدام قسمت از مغز پردازش می‌شوند.

این پژوهش نشان می‌دهد که اطلاعات مربوط به بو در مراحل ابتدایی پردازش در مغز، ارتباطی با ادراک ندارد اما بعدا زمانی که درک صورت می‌گیرد، بوهای ناخوشایند سریع‌تر از بوهای خوشایند پردازش می‌شوند.

مشکلات پیش‌ آمده در درک بو می‌توانند یکی از نشانه‌های ابتدایی بیماری‌های عصبی باشند. بنابراین، کشف بیشتر پایه‌های عصبی ادراک بو می‌تواند به درک بهتر این بیماری‌ها در آینده کمک کند.

آیا بوی یک فنجان قهوه گرم به شما کمک می‌کند تا روز خود را به شیوه‌ درستی آغاز کنید؟ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که سرعت پردازش بوی نوشیدنی صبحگاهی توسط مغز شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که فکر می‌کنید آن بو خوشایند است یا خیر.

پژوهشگران دانشگاه توکیو، دستگاه ویژه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند ۱۰ بوی گوناگون را با روشی دقیق و به موقع ارائه دهد. این بوها به شرکت‌کنندگانی ارائه شد که کلاه‌های مخصوص ثبت نوار مغزی(الکتروانسفالگرافی) را پوشیده بودند تا سیگنال‌های داخل مغز آنها به صورت غیرتهاجمی و از روی پوست سر ثبت شود. پژوهشگران با استفاده از تجزیه و تحلیل رایانه‌ای و مبتنی بر یادگیری ماشینی توانستند به پردازش داده‌های نوار مغزی بپردازند تا برای نخستین بار و با وضوح زمانی بالا ببینند که محدوده بوها در مغز چه زمانی و در کجا پردازش می‌شود.
بوها چگونه در مغز پردازش می‌شوند؟

«موگیهیکو کاتو» از پژوهشگران این پروژه گفت: ما از این که می‌توانیم سیگنال‌های بوهای پخش شده را به سرعت ۱۰۰ میلی‌ثانیه پس از آغاز پخش بو بوسیله دستگاه الکتروانسفالگرافی تشخیص دهیم، شگفت‌زده شدیم. این امر نشان می‌دهد که نمایش اطلاعات بو در مغز به سرعت رخ می‌دهد.

تشخیص بو توسط مغز پیش از درک بو صورت گرفت. کاتو ادامه داد: پژوهش ما نشان داد که جنبه‌های گوناگون ادراک به ویژه بوی خوش، ناخوشایند و کیفیت آن، از طریق پردازش‌های مختلف در مکان و زمان پدیدار می‌شوند.

«ماساکو اوکاموتو» از پژوهشگران این پروژه گفت: نمایش بوی ناخوشایند در مغز، زودتر از بوی خوشایند ظاهر شد.

هنگامی که بوهای ناخوشایند ارائه شدند، مغز شرکت‌کنندگان تا ۳۰۰ میلی ثانیه پس از آغاز توانست آنها را از بوهای خنثی یا خوشایند تشخیص دهد. با وجود این، نمایش بوهای خوش مانند بوی گل و میوه در مغز، تا ۵۰۰ میلی ثانیه به بعد رخ نداد.

درک زودهنگام بوهای نامطبوع ممکن است یک سیستم هشدار اولیه در برابر خطرات احتمالی باشد.

اوکاموتو ادامه داد: روشی که هر سیستم حسی به واسطه آن، سیستم عصبی مرکزی را به کار می‌گیرد، در حس کردن موارد گوناگون مانند بو، نور، صدا، طعم، فشار و دما متفاوت است. روشن کردن زمان و مکان ادراک بویایی در مغز به ما کمک می‌کند تا نحوه عملکرد سیستم بویایی را درک کنیم. ما باور داریم که پژوهش ما پیامدهای روش‌شناختی گسترده‌تری دارد.

این بررسی با وضوح زمانی بالا در مورد نحوه پردازش بوها توسط مغز ممکن است گامی برای درک بهتر مکانیسم‌های مربوط به بیماری‌های عصبی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر در آینده باشد که اختلال در حس بویایی، یک علامت هشدار اولیه برای آنها به شمار می‌رود. این گروه پژوهشی علاقمند هستند که بررسی‌های بیشتری را در مورد این موضوع انجام دهند.

کاتو گفت: در زندگی روزمره ما، بوها همراه با سایر اطلاعات حسی مانند بینایی درک می‌شوند و هر حس بر درک حس دیگری تأثیر می‌گذارد. اگرچه ما در این پژوهش، محرک‌های بویایی را به تنهایی ارائه کردیم اما باور داریم که تجزیه و تحلیل فعالیت مغز در شرایط طبیعی‌تر، موضوعی مهمب است.

دندانپزشکی کارگز شمالی



نوار عصب عضله بهترین روش برای بررسی علت درد عصبی

نوار عصب عضله بهترین روش برای بررسی علت درد عصبی

نوار عصب عضله

راهبرد معاصر

الکترمیوگرافی (EMG) و مطالعه هدایت عصبی (NCS) تست هایی هستند که از الکترودها برای شناسایی، تفسیر و ثبت سیگنال های الکتریکی در عضلات و سلول های عصبی، هنگامی که فعال هستند ونیز هنگامی‌که در حال استراحت هستند، استفاده می‌کنند.

این آزمایشات ابزارهای تشخیصی با ارزشی هستند که به متخصصان مغز و اعصاب کمک می‌کنند تا علت بیماری هایی را که بر اعصاب و عضلات شما تاثیر می‌گذارند را پیدا کرده و میزان آسیب وارده را تعیین نمایند. تست نوار عصب و عضله یا الکترو میوگرافی(EMG) به نام های دیگری همچون الکترو میوگرام و یا میوگرام نیز شناخته می شود. همیشه هنگام انجام تست عصب عضله تست هدایت عصبی که با نام NCS شناخته می شود انجام می‌پذیرد.

هدف از انجام این آزمایشات
هنگامی که علائم و نشانه هایی مانند ضعف عضلانی، گزگز کردن، بی حسی، درد عضلانی، گرفتگی و سایر احساسات غیر طبیعی را دارید، پزشک شما ممکن است تست EMG را انجام دهد.

یک الکترود سوزنی کوچک از طریق پوست به داخل عضله شما وارد می شود تا فعالیت الکتریکی بافت عضلانی شما (پاسخ به تحریک عصبی) را اندازه گیری نماید. این آزمایش می تواند به تشخیص علت بروز علائم در شما، کمک کند. و حتی ممکن است به تعیین مدت زمانی که این مشکل را داشته اید نیز کمک کند.

مطالعه هدایت عصبی ، سرعت حرکت سیگنالهای الکتریکی از طریق اعصاب شما را اندازه گیری می نماید تا میزان گستردگی مسئله را مشخص کند. سیگنال الکتریکی ارسال شده در امتداد آکسون یا رشته عصبی در یک عصب، پتانسیل عمل نامیده می شود. در مطالعات هدایت عصبی، این پتانسیل های عمل بطور مصنوعی توسط تحریک الکتریکی به منظور ارزیابی نحوه پاسخ آکسون ایجاد می شود. به کمک EMG می توانند تشخیص دهند که آیا ضعف یا بی حسی عضلانی، به دلیل اختلال سیستم عصبی و یا آسیب رسیدن به عصب متصل به عضله است یا خیر. این دو آزمایش با هم می توانند مشخص کنند که آیا شما یک اختلال عضلانی دارید و یا یک اختلال عصبی. برخی از نمونه های رایج عبارتند از:

اختلال عصبی پیش رونده مانند دیستروفی عضلانی و پلی میوزیت
اختلالاتی که بر اتصالات عضلانی/عصبی (نوروماسکیولار) تاثیر می گذارند مانند میاستنی گراویس، سندرم لامبرت-ایتون و سندرم گیلن باره
اسکلروز جانبی آمیوترونیک (ALS) ، بیماری که بر سلولهای عصبی در مغز و نخاع تاثیر می گذارد
اختلالات اعصاب محیطی که در اثر آسیب به سیستم عصبی محیطی، اعصاب خارج از مغز و نخاع مانند نوروپاتی محیطی و سندرم تونل کارپ ایجاد می شود.
اختلالات ریشه عصبی سیاتیک، رادیکولوپاتی (فشرده شدن عصب)، تنگی نخاع و فتق دیسک
EMG نمی تواند بیماریهای اسکلتی(اختلالات و بیماری های استخوان ها مفاصل و ماهیچه ها) مانند پوکی استخوان که شایع‌ترین نوع بیماریهای اسکلتی است، تنگی کانال نخاعی و آرتروز را تشخیص دهد. با اینحال می تواند در تشخیص هرچه بهتر علائم این بیماریها موثر باشد. برای مثال کاربرد تست عصب عضله در تشخیص تنگی کانال نخاعی به این صورت است که با حذف علائم بیماری های دیگر به تشخیص بهتر این بیماری کمک میکند اما به طور مستقیم نمیتوان با استفاده از این تست به تشخیص بیماری تنگی کانال نخاعی پرداخت.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد، مقاله «هدف از انجام تست نوار عصب و عضله چیست» را مطالعه بفرمائید.

آمادگی برای آزمایش




هنگامی که برای تست EMG برنامه ریزی می کنید، سؤال کنید که آیا لازم است قبل از تست مصرف هرگونه داروی تجویزی یا بدون نسخه را متوقف کنید. اگر دارویی به نام مستینون (پیرید وستیگمین) مصرف می کنید، مخصوصاً باید بپرسید که آیا مصرف این دارو باید قبل از انجام تست قطع شود یا خیر.

حمام کردن
کمی قبل از انجام تست حمام کنید تا چربی های پوستتان پاک شود. قبل از تست از لوسیون یا کرم استفاده نکنید.

سایر اقدامات احتیاطی
متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) که EMG را انجام می دهد باید بداند که آیا شرایط پزشکی خاصی دارید یا خیر. بطور مثال:

اگر شما یک ضربان ساز و یا هر وسیله پزشکی الکتریکی دیگر داشته باشید
داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید
اگر مبتلا به هموفیلی هستید ( اختلال لخته شدن خون که باعث خونریزی طولانی مدت می شود)
آنچه باید قبل از شروع تست انتظار آن را داشته باشید.
احتمالاً از شما خواسته می شود که برای این عمل لباس بیمارستان بپوشید و روی تخت معاینه دراز بکشید. برای آمادگی تست مطالعه هدایت عصبی، متخصص مغز و اعصاب و یا یک تکنسین، الکترودهای سطحی را در جاهایی که علائم را تجربه می کنید، در نقاط مختلف پوست شما قرار می دهد و یا متخصص مغز و اعصاب بر اساس علائم شما، الکترودهای سوزنی را در نقاط مختلف بدن قرار می دهد.

در طول انجام تست


هنگامیکه مطالعه در حال انجام است الکترودهای سطحی در برخی مواقع جریان الکتریکی کوچکی را منتقل می کنند که ممکن است آنها را به حالت تیر کشیدن و یا اسپاسم، احساس کنید. الکترود سوزنی ممکن است باعث ناراحتی و یا درد شود که معمولا" پس از مدت کوتاهی از برداشتن سوزن ها پایان می یابد.

در طول EMG سوزنی، متخصص مغز و اعصاب ارزیابی می کند که آیا زمانیکه عضله در حال استراحت است، فعالیت الکتریکی خود به خودی وجود دارد یا خیر(فعالیتی که در بافت عضلانی سالم وجود ندارد). همچنین میزان فعالیت الکتریکی هنگامیکه ماهیچه را کمی منقبض می کنید را نیز می آزماید.

پزشک پی در پی دستوراتی در جهت استراحت دادن و یا منقبض کردن عضله به شما می دهد. بسته به اینکه متخصص مغز و اعصاب، چه ماهیچه ها و اعصابی را بررسی می کند، ممکن است از شما بخواهد در طول معاینه وضعیت خود را تغییر دهید. اگر ناراحتی یا دردی در هر زمانی در طول معاینه احساس کردید، می توانید از پزشک خود درخواست یک استراحت کوتاه بکنید.

بعد از انجام تست
ممکن است در جایی که الکترود سوزنی در عضله شما وارد شده، کبودی جزئی و موقتی ایجاد شود. این کبودی باید پس از چند روز محو شود اگر ادامه پیدا کرد با پزشک خود تماس بگیرید.

مدیریت عوارض جانبی


ممکن است در عضلاتی که مورد آزمایش قرار گرفته اند تا چند روز احساس درد داشته باشید و احتمال دارد متوجه کبودی، سوزن سوزن شدن و یا تورم در آن ناحیه شوید. این حالات باید ظرف چند روز از بین برود، اما می توانید هر بار 10تا 20 دقیقه از یخ و یا کیسه سرد استفاده نمائید و تایلنول (استامینوفن) یا موترین/ ادویل (ایبوپروفن) مصرف کنید.

نتایج
متخصص مغز و اعصاب نتایج معاینه شما را تفسیر کرده و گزارشی تهیه می کند. پزشک شما و پزشکی که دستورEMG را داده است گزارش را در قرار ملاقات بعدی با شما در میان می گزارد.

خطرات و موانع منع استفاده از این آزمایشات
تست های EMG و NCS هر دو کم خطر هستند. در EMG کمی خطر عفونت و یا خونریزی در جایی که الکترودها وارد شده اند وجود دارد. اگر داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده خون) مصرف می کنید و یا اگر به هموفیلی یا اختلال دیگری مبتلا هستید که از لخته شدن خون جلوگیری می کند، به متخصص مغز و اعصابی که تست را انجام می دهد از قبل اطلاع دهید.

اگر ماهیچه های قفسه سینه شما با EMG آزمایش می شود مقدار کمی احتمال خطر وجود دارد که هوا به فضای بین دیواره قفسه سینه و ریه های شما وارد شده و باعث پنوموتوراکس (جمع شدن ریه) شود. اگر آزمایش NCS دارید حتماً بیش از موعد به متخصص مغز و اعصاب اطلاع دهید که آیا پیس میکر و یا دفیبریلاتور قلبی دارید یا خیر. زیرا قرار است یک شوک الکتریکی خفیف دریافت کنید. در این مورد ممکن است نیاز باشد که اقدامات احتیاطی انجام شود.

قیمت روکش زیرکونیا 1401



۱۰ خاصیت عجیب ماساژ پا !

۱۰ خاصیت عجیب ماساژ پا !

فیزیوتراپی در ونک

اگر دونده یا ورزشکار هستید یا فقط کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید و یا اصلاً هیچ کاری انجام نمی‌دهید، ممکن است هر چند وقت یک بار احساس کنید که پاهای خود را دراز کنید یا ماساژ دهید. بنابراین، همه ما مزایای درمانی فیزیوتراپی را درک کرده چرا که فیزیوتراپی ساده اساساً کشش یا ماساژ دادن پاها است. اما ماساژ پا در آبگرم نیز ایده بدی نیست!

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ پاهایمان ما را در تمام روز، ایستاده نگه می‌دارد. هرچه بیشتر راه برویم، پاهای ما بیشتر خون ما را به سمت بالا پمپاژ می‌کند. برعکس، هر چه بیشتر بنشینیم، این عمل پمپاژ مختل می‌شود. این همچنین بر رگ‌های ما و گردش خون در پاهایمان تأثیر می‌گذارد. بنابراین، باید بدانیم که اگر دائماً ایستاده باشیم، ممکن است برخی از رگ‌های خونی ما آسیب ببیند.

فواید ماساژ پا

گردش خون را بهبود می‌بخشد: سبک زندگی بیش از حد بی‌حال ما جریان خون و گردش خون را در پاها کاهش می‌دهد. یک ماساژ ساده ، باعث حفظ حرکت عضلات و بهبود گردش خون می‌شود.

اجتناب از تجمع لنفاوی: چارچوب سیستم لنفاوی مسئول دفع سموم و سایر مواد نامطلوب از بدن است. برخی مواقع، شرایط خاص باعث ایجاد و توسعه لنف می‌شود. این فقط بر ظرفیت چارچوب لنفاوی برای از بین بردن هدر رفت تأثیر نمی‌گذارد، همچنین باعث تجمع در بازوها و پاها می‌شود.

از صدمات جلوگیری می‌کند: ماساژ پا به خودی خود یک فعالیت عالی است زیرا به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. تحرک ما را افزایش می‌دهد، بافت‌های عضلانی را کشش می‌دهد و خون رسانی را بهبود می‌بخشد. شل شدن ماهیچه ها به طور قابل توجهی احتمال آسیب دیدگی در حین بازی یا ورزش را کاهش می‌دهد.

استرس را کاهش می‌دهد: ماساژ پا استرس و تنش را کاهش می‌دهد و به کنترل اضطراب کمک می‌کند. یک ماساژ تسکین دهنده پا می‌تواند ضربان قلب شما را پایین بیاورد، ماهیچه‌های منقبض را شل کرده و اندورفین را آزاد کند. همه اینها اعصاب را آرام می‌کند و به شما کمک می‌کند آرام و شل شوید.

ریکاوری عضلانی: برای کسانی که به ورزش علاقه دارند، درد بعد از یک تمرین سخت می‌تواند به اندازه ای باشد که شما تمایلی به ورزش نداشته باشید. برای کسانی که به طور مکرر ورزش می‌کنند، درد وحشتناک بعد از یک تمرین خوب می‌تواند کافی باشد تا شما را وادار کند دوباره ورزش نکنید. این درد به عنوان درد عضلانی تاخیری یا DOMS نیز شناخته می‌شود. ماساژ پا می‌تواند به درمان DOMS کمک کند و بهبودی شما را تسریع کند. ماساژ برای کاهش انبساط و کمک به بهبود عضلات شناخته شده است.

هم ترازی پا و کمر: کارشناسان می‌گویند وضعیت بد بدن نه تنها منجر به کمردرد می‌شود، بلکه پاها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. ماساژ منظم پاها همچنین می‌تواند ناهماهنگی باسن و کمر را بهبود بخشد.

PMS : در نتیجه سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بسیاری از خانم ها مشکلات زیادی از ذهنی گرفته تا جسمی را تجربه می‌کنند. عوارض جانبی مانند نوسانات خلقی، تنش، میگرن و سردرد اساساً می‌تواند فعالیت‌های روزانه را مختل کند، اما یک ماساژ مناسب پا می‌تواند به تسکین این اثرات کمک کند. ماساژ روزانه پا و ساق پا واقعا می‌تواند در این دوران مفید باشد.

بی خوابی: کم خوابی یک مشکل پیچیده است. بخشی از علل شامل داروهای مختلف (مانند کافئین، نیکوتین، نسخه ای که برای آسم مصرف می‌کنید)، نوبت کاری، استرس، اندوه و افسردگی است. گاه و بیگاه ما به سادگی ایده روشنی در مورد علت اصلی کمبود خواب نداریم. با این حال، ما معتقدیم که ماساژ پا تأثیر قابل توجهی بر خواب شما دارد. ماساژ پا می‌تواند درجه استرس شما را کاهش دهد و در نتیجه به شما کمک کند استراحت کنید.

درد مفاصل: ماساژ ساق پا می‌تواند به تسکین درد مفاصل کمک کند. ماساژ با شل کردن ماهیچه های اطراف مفاصل و ورز دادن بافت همبند که این مفاصل را محکم نگه می‌دارد کمک می‌کند. با توجه به اینکه درد مفاصل می‌تواند به‌علاوه با استحکام عضلات تشدید شود، ظرفیت ماساژ برای رهاسازی تنش در عضلات جامد فوق‌العاده قانع‌کننده است. با رها شدن تنش در بافت احاطه کننده، کشش از مفاصل برداشته می‌شود و بخشی از درد احساس شده به دلیل تحریک بافت های مفاصل را کاهش می‌دهد.

مراقبت های بعد از لمینت دندان