اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اوتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر به دست می آورد

اوتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر به دست می آورد

تشخیص اوتیسم با نوار مغز

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اولین مدرسه اتیسم استان بازدید کرد.


به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بازدیدی از آموزشگاه پویان اولین مدرسه اتیسم استان کردستان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، رییس آموزش وپرورش استثنایی،رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نماینده دکتر سید مهدی فرشادان، نماینده محترم مردم سنندج درمجلس، رئیس مجلس شوراس اسلامی شهر سنندج و جمعی دیگر از همراهان به عمل آوردند. و در جریان طرح وبرنامه های اجرای شده و همچنین مشکلات و کمبودهای این مدرسه قرار گرفتند.


قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در جمع همراهان گفت: اتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر به دست می آورد چرا که آمار ابتلا به آن به سرعت رو به افزایش است.


وی افزود: اتیسم هنوز سبب شناسی دقیقی ندارد و در کشورهای پیشرفته نیز علت و درمان دارویی قطعی آن کشف نشده است. این اختلال در کودکی و زیر سه سال اتفاق می‌افتد و مادام العمر همراه فرد است. به همین دلیل ماجرا پیچیده‌تر می‌شود.اگر در سنین پایین به فکر این اختلال نباشیم، در سنین بالاتر هزینه‌های زیادی به دولت و جامعه تحمیل می شود.


مدیر کل آموزش وپرورش کردستان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که اختلال اتیسم هر روز جدی‌تر از گذشته خود را بر جوامع مختلف تحمیل می‌کند ،لذا تلاش نسبت به اطلاع رسانی درباره این اختلال و مشکلات و مسائل مربوط به آن باید افزایش یابد.



درابتدای این دیدار خلیل رنجبر رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: اتیسم یک اختلال عصبی است که تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد ، مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.


رنجبر خاطر نشان کرد : هر چقدر زودتر بتوان این اختلال را در کودک که از سنین زیر 3 سال آغاز می شود تشخیص داد می توان از برنامه های درمانی مؤثرتر ومداخله بهنگام برای کمک به آنان بهره برد بعلاوه هر چقدر برنامه درمانی منظم تر ودارای ساختار دقیق تری باشد می توان نتیجه بهتری را به دست آورد .

بهترین کلینیک لمینت دندان تهران

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اتیسم درمان قطعی ندارد وبخش اعظم درمان در اجتماع ودررفع ضعف مهارتهای اجتماعی است ؛افزود :کودکان اتیسمی به مداخلات کمکی وآموزش های زود هنگام نیاز دارند واطلاعات علمی نشان می دهد اگر اختلال اتیسم زود تشخیص داده واز دو سالگی آموزش های لازم آغاز شود قابل بهبود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد