اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

اخبار پزشکی

تولید انبوه آی سی های اخذ نوار قلب ، نوار مغز و نوار عصب و عضله در ایران

توسط استاد بسیجی اردبیلی تحقق یافت؛

تولید انبوه آی سی های اخذ نوار قلب ، نوار مغز و نوار عصب و عضله در ایران


نوار عصب و عضله کودکان تهران

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران مدار مجتمعی طراحی کرده است که می تواند نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله را برای پیش بینی و تشخیص بسیاری از بیماری ها و درمان آن ها ثبت کند.


به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل؛ دکتر بابک رضایی افشار مخترع بسیجی، مدیر و از محققین مرکز پژوهش های صنعتی سازگار با بیان اینکه ثبت سیگنال های نوارقلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله یکی از راه های مطالعات و معاینات بالینی برای کشف بیماری ها و نارسایی های اندام های مربوطه است گفت: پژوهشگران مرکز پژوهش های صنعتی سازگار توانستند یک مدار مجتمع و یکپارچه را برای ثبت این سیگنال ها طراحی کنند.




استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: این دستگاه می تواند سیگنالهای حیاتی از جمله الکتروانسفالوگرافی، الکترومایوگرافی و الکتروکاردیوگرافی را که در تشخیص بیماری های بسیاری از جمله بیماری های قلبی، مغزی و عضلانی و همچنین در پیش بینی مشکلاتی مانند سکته های قلبی و مغزی مفید هستند با کیفیت و دقت بالایی ثبت و به خروجی ارسال کند.


دکتر بابک رضایی افشار با بیان اینکه موضوع مهم در ثبت سیگنال های حیاتی کاهش آرتیفکت ها و نویزهای سیگنال هم در مرحله ثبت و هم در مرحله پردازش است افزود: سعی شده در این ابزار با استفاده از متدهای سخت افزاری و نرم افزاری این نویزها به حداقل برسد تا شاهد یک سیگنال با حداقل آرتیفکت باشیم.




وی افزود: به طور کلی سه مرحله مهم در اخذ سیگنال های حیاتی وجود دارد که مرحله اول پیش تقویت سیگنال، مرحله دوم فیلتر سیگنال در یک باند فرکانسی مشخص و مرحله سوم تقویت سیگنال تا حد کفایت است که این ابزار می تواند هر سه مرحله را انجام داده و سیگنالی با نویز بسیار پایین را بر روی خروجی نشان دهد؛همچنین میتوان با اتصال این مجموعه به یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بسیاری از مشکلات و بیمارها را پیش بینی کرد تا طرح های نوآورانه دیگری از دل این محصول پدید آید.


رضایی افشار همچنین با برشمردن مزایای این طرح نسبت به تجهیزات مشابه گفت: نوآوری هایی در زمینه سیگنالی و ابزار دقیقی در این ابزار اجرا شده که حاصل کار و تلاش شش ساله یک تیم دانشگاهی است؛ از جمله اینکه در این ابزار به جای استفاده از زمین الکتریکی از ولتاژ مشترک استفاده شده و همچنین مقاومت ورودی این آی سی تا دوگیگااهم بالا رفته است و با اجرای این ابزار در ابعاد یک آی سی با سایز میلی متری امکان استفاده آن در ابزارهای پوشیدنی و هولترهای قلبی کوچک فراهم شده است. همچنین این ابزار امکان شستشو با قوی ترین مواد ضدعفونی کننده و آب را داراست و در محیط های بیمارستانی می توان آنرا با اتوکلاو ضدعفونی کرد. کاهش نشتی جریان با توجه به متریال خاص بدنه نیز از ویژگی های خاص آن است.




مدیر مرکز پژوهش های صنعتی سازگار با بیان اینکه تاکنون تعداد زیادی پایان نامه دانشگاهی، پروژه تحقیقاتی ، کتاب و بیش از ده مقاله از دستاوردهای علمی این مدارمجتمع اجرا و منتشر شده است گفت: مجوزهای تحقیق و توسعه این محصول در سال گذشته اخذ شد و امسال توانستیم پس از عبور از فازهای تحقیقاتی متعدد و انتشارنتایج بررسی های آزمایشگاههای مورد تایید در این خصوص مجوز تولید انبوه این محصول را اخذ کنیم و پروانه بهره برداری این محصول طی 2 ماه گذشته و با تائید و استعلام از سازمان های مختلف صادر گردید. همچنین گواهی ثبت اختراع این محصول نیز پس از داوری علمی صادر گردیده است.


لمینت سرامیکی دندان


این محقق در ادامه با اشاره به این موضوع که امروز با اتمام فاز تحقیقاتی این پروژه وارد فاز فروش محصول شده ایم افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی متعدد برای کاربری این محصول در دانشگاهها و مراکز علمی و همچنین مشارکت با تولیدکنندگان تجهیزات الکتروفیزیولوژی را در دستور کار داریم و با همکاری فروشگاه های مختلف در سطح کشور چه به صورت سنتی و به چه به صورت الکترونیک اقدام به فروش این محصول کرده ایم که علاقه مندان می توانند از فروشگاه های اینترنتی یا وبسایت مجموعه به آدرس www.sglab.ir اقدام به خرید این چیپست های ثبت سیگنال حیاتی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد